Fundacja Symbioza dzięki wsparciu finansowemu Ministerstwa Rozwoju i Technologii realizuje w 2021 roku projekt pod nazwą:
“Kongres Turystyki Społecznej – ogólnopolska debata na rzecz rozwoju”
 
Jest  to dwudniowa debata kadr turystyki stanowiąca z jednej strony próbę uświadomienia jak największej grupie osób w Polsce potencjału, jaki niesie ze sobą marginalizowana w naszym kraju i źle pojmowana turystyka społeczna, z drugiej stanowić debatę o sytuacji spowodowanej covid-19. 
Nadrzędnym celem zadania jest edukacja szeroko pojmowanych kadr zawodowych różnych organizacji na rzecz rozwoju turystyki społecznej w Polsce i wskazania jej jako istotnego narzędzia, które może przyczynić się do rozwoju regionów.  Szczegółowe, cele Kongresu Turystyki Społecznej to m.in.: 
  • prezentacja wyników najnowszych badań w obszarze turystyki społecznej w Polsce i Europie, realizowanych przez świat nauki, 
  • przeprowadzenie dyskusji nt. określenia obszaru realizacji i komponentów turystyki społecznej wraz z próbą sprecyzowania jej definicji,
  • ocena funkcjonowania turystyki społecznej w Polsce i na świecie, identyfikacji jej podmiotów, barier utrudniających jej rozwój i determinant sprzyjających jej rozwojowi,
  • program Dostępność Plus w turystyce, informacja nt. stanu realizacji programu rządowego przyjętego uchwałą Rady Ministrów 17 lipca 2018 r., propozycje rozwiązań, 
  • ocena skutków wdrożenia dla polskiej gospodarki w 2020 roku Polskiego Bonu Turystycznego na podstawie badań, w tym danych pozyskanych z ZUS i od firm, 
  • prezentacja i analiza modeli turystyki społecznej funkcjonujących w wybranych krajach Unii Europejskiej,
  • omówienie turystyki społecznej jako kategorii, która rozwijana jest z poszanowaniem dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, w myśl idei zrównoważonego rozwoju,
  • kształcenie profesjonalnych kadr na potrzeby realizacji turystyki społecznej, 
  • podjęcie próby określenia roli turystyki społecznej dla gospodarki regionalnej i lokalnej, 
  • ukazanie korzyści z rozwoju turystyki społecznej dla jej uczestników, dla branży turystycznej, społeczności lokalnych oraz państwa,
  • wypracowanie kierunków przygotowania spójnego programu turystyki społecznej; 
  • prezentacja atrakcji i produktów turystycznych powstałych w ramach idei turystyki społecznej;
  • omówienie roli sektora publicznego i niepublicznego w rozwoju „turystyki dla wszystkich”, turystyki w środowiskach wojskowych i turystyki wiejskiej
Koszt zadania: 200000 zł
Wsparcie finansowe Ministerstwa i Technologii: 150000 zł